Mundo conectado
Referencias bibliográficas

Bender, T. (2003). Discussion-based online teaching to enhance student learning. Theory, practice and assessment. Sterling, Virginia: Stylus Publishing.

Evans, T. & Nation, D. (2003). Globalization and the Reinvention of Distance Education. En: Moore, M. y Anderson, W. (Eds.), Handbook of Distance Education (pp.21-35). Mahwah, NJ: Lawrence Erbaum Associates.

Holmberg, B. (1995). The Sphere of Distance-Education Theory Revisited. ZIFF Papiere 98.Fern Univ., Hagen (Germany). Inst. for Research into Distance Education. (ERIC Document Rerpoduction Service No. ED386578).

García, L. (2001). La educación a distancia. De la teoría a la práctica (1era. Ed.). Barcelona, España: Editorial Ariel.

García, L. (2014). El diálogo didáctico mediado en educación a distancia. Recuperado de: Hypotheses

García, L., Ruiz, M. & Domínguez, D. (2007). De la educación a distancia a la educación virtual (1a. ed.). Barcelona, España: Editorial Ariel, S.A.

Garrison, R. (2009). “Implications of Online Learning for the Conceptual Development and Practice of Distance Education”. Journal of Distance Education: Revue de L’éducation À Distance, 23 (2), pp.93-104.

Garrison, D. & Vaughan, N. (2008). Blended Learning in Higher Education. Framework, principles and guidelines (1st. Ed.). Jossey-Bass a Wiley Imprint. San Francisco, CA.

Gorsky, P., & Caspi, A. (2005). A critical analysis of transactional distance theory. Quarterly Review Of Distance Education, 6(1), 1-11.

Johnson, L., Adams, S., y Cummins, M. (2012). The NMC Horizon Report: 2012 Higher Education Edition. Austin, Texas: The New Media Consortium.

Keegan, D. J. (1980). On the nature of distance education. ZIFF papiere Nr. 33 FernUniversitat, Hagen (West Germany). Zentrales Inst. fur Fernstudienforschung Arbeitsbereich. (ERIC Document Rerpoduction Service No. ED311890)

Koekkoek, H. (2011). Distimo Publication Full Year2011. Recuperado de Distimo Publication: http://www.distimo.com/download/publication/Distimo_Publication__Full_Year_2011/EN/archive/

Moore, M. (1977, November). On a theory of independent study. Ziff Papiere Nr.16. FernUniversität, Hagen, Germany. Zentrales Inst. Für Fernstudienforschung. Report: ED285571. (ERIC Document Rerpoduction Service No ED285571).

Moore, M. (1983, Dezember). Self Directed Learning and Distance Education. ZiffPapiere Nr.48. FernUniversität, Hagen, Germany. Zentrales Inst. für Fernstudienforschung. Report: ED265825.

Moore, M. (1989). Distance education: a learner´s system. Lifelong learning: An omnibus of practice and research. 12 (8), pp. 8-11.

Moreno, J. (2002). Ser humano: la inconsistencia, los vínculos, la crianza. Buenos Aires, Argentina: Libros del Zorzal.

Pittman, V. (2003). Correspondece study in American University: a second historiographic perspective. En: Moore, M. y Anderson, W. (Eds.), Handbook of Distance Education (pp.21-35). Mahwah, NJ: Lawrence Erbaum Associates.

Real Academica Española (2001). Diccionario de la Lengua Española (22a.ed., Vol. 10). Colombia: ESPASA.

Reyes, J. A. (2013). Transactional Distance Theory. Distance Learning, 10(3), pp. 43-50.

Saba, F. (2003). Distance education theory, methodology, and epistemology: a pragmatic paradigm. En: Moore, M. y Anderson, W. (Eds.), Handbook of Distance Education (pp.3-20). Mahwah, NJ: Lawrence Erbaum Associates.

Salas, I. (2014). Desde la comunicación epistolar hasta la alquimia de las multitudes: realidades y desafíos del uso de los medios en la UNED. Discurso pronunciado en el acto de celebración del benemeritazgo de la UNED, San José, Costa Rica.

Silvio, J. (2004). El liderazgo en la gestión de la calidad de la educación a distancia como innovación. RIED. Revista Iberoamericana de Educación a Distancia, 7 (1 y 2), pp. 17-39.

Simonson, M., Smaldino, S., Albright, M., y Zvacek, S. (2006). Teaching and Learning at a Distance. Foundations of Distance Education (3ra. Ed). New Jersey: Pearson.

Smaldino, S., Lowther, D. & Russell, J. (2008). Instructional Technology and Media for Learning (9th. Ed). Upper Saddle River, New Jersey: Prentice Hall.